Miners produce their own version of The Sun and News of the World


During the 1984/85 miners strike, the tabloid newspapers owned by Rupert Murdoch – The Sun and the News of the World – took a very hostile stance towards the National Union of Mineworkers (NUM). Murdoch was about to take on his own print unions so organised labour was in his sights. The Sun put the NUM’s president Arthur Scargill on the front page with the headline “Mine Fuhrer” – geddit?

In response, miners brought out their own right-to-reply version of the Murdoch tabloids that included adverts of support from Murdoch’s print unions and some journalists. That wouldn’t have gone down well with the press baron.

Here, from my 80s archives, is that mock tabloid from the miners: